Вас обслужили недержавною мовою? Пишіть скаргу мовному омбудсмену

опубліковано: 2021.01.17 | Коментарів: 0 | Переглядів: 25
16 січня 2021 року набуває чинності стаття 30 Закону про забезпечення функціонування української мови як державної

Зокрема, має відбутися остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову. «На практиці це означає, що український споживач нарешті отримає право на обслуговування державною мовою за замовчуванням — у супермаркеті чи в інтернет-магазині, у кав’ярні чи ресторані, в банку чи в аптеці, на АЗС чи на вокзалі, у спортзалі чи бібліотеці тощо, пише "ВИСОКИЙ ЗАМОК".

Винятків небагато: лише на про­хання клієнта його персональне обслуговування може здійснюва­тися іншою мовою, прийнятною для обох сторін", — пояснив Упо­вноважений із захисту держав­ної мови Тарас Кремінь.

Вимога щодо обслуговуван­ня державною мовою стосуєть­ся не лише сфери торгівлі. Йдеть­ся також про освітні послуги (у тому числі, гуртки і секції), медичне об­слуговування, надання соціальних послуг тощо. Пан Кремінь зазна­чив, що українською має подавати­ся інформація у цінниках, інструк­ціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню тощо. При цьому інформація державною мовою про товари та послуги може дублюватися іншими мовами.

Якщо ж цей закон буде поруше­но, пан Кремінь пропонує діяти так (про це Уповноважений написав на своїй сторінці у соцмережах):

  1. Спробувати владнати ситуа­цію на місці та попросити праців­ника обслуговувати вас держав­ною мовою.
  2. У разі відмови працівника звернутися до керівництва закла­ду або на «гарячу лінію» установи: торговельної мережі, АЗС, аптеки тощо.
  3. У разі відмови або незабезпе­чення надання інформації (послуг) державною мовою, необхідно за­фіксувати факт відмови (за допо­могою аудіо-, відео-, письмового підтвердження очевидців тощо) та дані суб’єкта господарювання (на­зву, місцеперебування, контакти суб’єкта).
  4. Подати скаргу до Уповнова­женого на поштову адресу: 1 001, м. Київ, провулок Музейний, 12, на електронну скриньку skarha@mova-ombudsman.gov.ua, або за­повнити відповідну форму на сай­ті Уповноваженого mova-ombudsman.gov.ua/.
  5. У скарзі обов’язково має бути зазначено: прізвище, ім’я, по бать­кові, місце проживання особи, ви­кладено суть скарги, який саме суб’єкт/працівник суб’єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушив право скаржника. Бажано також до­дати докази на підтвердження.

Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначен­ням дати. В електронній скарзі та­кож необхідно вказати електронну поштову адресу, на яку заявникові може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Скарги подаються Уповнова­женому протягом шести місяців з дня виявлення заявником пору­шення.

 

Для того, щоб додавати коментарі, потрібно авторизуватись.
Ваш e-mail:     Пароль:    

інші новини