Роз’яснення щодо оформлення декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки

опубліковано: 2020.06.17 | Коментарів: 0 | Переглядів: 348

Плануєте експлуатувати новостворені, реконструйовані та/або переобладнані нежитлові приміщення? Тоді Вам необхідно оформити декларацію органів державного пожежного нагляду.

Кому потрібно оформлювати декларації відповідності матеріально-технічної бази пожежної безпеки?
Відповідно до постанови КМУ від 5 червня 2013 р. № 440 декларації відповідності матеріально-технічної бази пожежної безпеки оформлюються суб’єктами господарювання, підприємницька діяльність яких пов’язана з експлуатацією та використанням об’єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин). Декларація заповнюється суб’єктом господарювання і подається ним або надсилається рекомендованим листом за місцем розташування об’єкта (об’єктів) нерухомості до адміністратора центру надання адміністративних послуг або ДСНС (дозвільного органу), або через Єдиний державний портал адміністративних послуг, зокрема через інтегровану з ним інформаційну систему ДСНС. У разі коли декларація подана безпосередньо до адміністратора центру надання адміністративних послуг, така декларація протягом одного робочого дня після надходження передається ним територіальному органу ДСНС.

Згідно із статтею 57 Кодексу цивільного захисту України виробничі, житлові, інші будівлі і споруди, устаткування, транспортні засоби, які вводяться в дію або експлуатацію після завершення будівництва, реконструкції або технічного переобладнання, а також технологічні процеси і продукція повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з пожежної безпеки.

Початок роботи новостворених підприємств, початок використання підприємством об’єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин) здійснюється підприємством на підставі поданої декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (далі декларація), а для суб’єктів господарювання з високою мірою ризику — також за наявності позитивного висноску за результатами оцінки (експертизи) протипожежного стану підприємства, об’єкту або приміщення (далі — оцінка протипожежного стану).

Кому не потрібно оформлювати декларації відповідності матеріально-технічної бази пожежної безпеки?
Декларація не оформлюється:

у разі використання суб’єктом господарювання торгових місць, кіосків, МАФ та контейнерів, якщо їх розміщено на ринку відповідно до схеми, погодженої з органом державного пожежного нагляду;

орендарем об’єкта нерухомості за умови, що декларацію вже було подано власником приміщення;

у разі використання об’єктів, що в установленому законодавством порядку прийняті в експлуатацію після завершення будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту.

Також доводимо до відома, що з лютого 2018 року підприємці мають можливість скористатися електронною послугою з реєстрації декларації відповідності вимогам протипожежної безпеки в режимі онлайн.

Електронна послуга доступна через e-services.dsns.gov.ua і kmu.gov.ua/ua/services. Електронні форми документів з автоматичною перевіркою та підказками максимально мінімізують ризик допущення помилок при їх заповненні.

Особи, які подали декларацію, несуть передбачену законом відповідальність за достовірність даних, вказаних в поданій декларації.

Особи які здійснюють діяльність без зареєстрованої декларації,відповідно до ст. 175-2 КпАП караються штрафом від 40 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Василь Микитин, начальник Калуського МРВ У ДСНС

Для того, щоб додавати коментарі, потрібно авторизуватись.
Ваш e-mail:     Пароль:    

інші новини