Віртуальний удар

опубліковано: 2019.05.22 | Коментарів: 0 | Переглядів: 472

 

Про те, що російський уряд використовує соціальні мережі для втручання у вибори інших держав та провокування політичних конфліктів, написано вже дуже багато. Журналісти з різних країн досліджували це питання досить детально і змогли встановити, що за роботу із соцмережами в оточенні Путіна відповідає Євґєній Пріґожин, який утримує цілі фабрики тролів. Та якщо існування російських інтернет-тролів більше не є секретом, то питання про те, що з ними робити і як їм протистояти, все ще залишається відкритим.

З розвитком соцмереж людство зіткнулося з такими викликами, яких раніше в нашій історії ще не було. Один із них — лавиноподібне, вірусне поширення інформації. Причому не завжди корисної. Поширення страшних чуток, яке призводило до спалахів насильства, паніки, погромів, звичайно ж, було частим явищем і раніше.

Усю міць цієї «зброї» Україна мала можливість випробувати на собі в 2014 році, коли Росія щосили стала використовувати соцмережі для розпалювання ворожнечі всередині нашої країни, а також для мобілізації охочих убивати українців у самій РФ.

Кремль охоче і регулярно використовує фейки в інформаційній війні проти своїх ворогів на Заході та в близькому зарубіжжі. Для запуску потрібних меседжів використовуються всі засоби: як офіційні ЗМІ з величезними бюджетами на кшталт RT, так і анонімні групи в соцмережах. Механізм поширення фейків дещо різниться залежно від специфіки тієї чи іншої соцмережі, але загалом нескладний. Головна умова — масовість репосту. Забезпечити її допомагають боти. Тисячі фейкових акаунтів, які поширюють потрібну інформацію в коментарях або розміщують у популярних групах. Домогтися такої масовості неважко — були б гроші. Щоб люди підхопили інформаційний вірус, «новина» повинна бути відповідним чином адаптована під свідомість обивателя: мати провокативний заголовок, відповідати поширеним страхам і забобонам. Правдивість при цьому абсолютно не має значення. Важливо, щоб інформація не відображала реальність, а збігалася з очікуваннями обивателя.

Всі методи ведення інформаційної війни українці вже відчули від подій на Майдані. Але це не кінець. Після нещодавніх президентських перегонів в парламентській кампанії все це буде використовуватися з подвійною силою. Росія виділила на втручання в усі українські вибори 2019 року $350 млн.

Треба визнати, що конкуренції в інформаційному просторі уникнути не вдасться і єдиний спосіб боротьби з поширенням ворожої та брехливої інформації — давати людям альтернативу й інформувати їх про реальний стан справ. А головне — не забувати забезпечувати законність у реальному житті. Важливо пам’ятати, що вирішальну роль у розпалюванні кровопролиття на Сході України відіграли не віртуали в соцмережах, а конкретні дії цілком реальних людей.

 

 

 

Для того, щоб додавати коментарі, потрібно авторизуватись.
Ваш e-mail:     Пароль:    

інші новини